Mutiara Kata

|Bermusafirlah di atas muka bumi ini untuk melihat keagungan Tuhan hatta perlu melancong ke tempat 2 yang bersejarah sebagai pentarbiahan fikir|

Aug 16, 2008

Gunung Nuang - Part 1

Salam kabare kwn2 semua..Harap semua sihat2 belaka.Ni aku nak update tentang xtvt minggu lepas semasa mendaki Gunung Nuang di Hulu Langat.

8 Ogos 2008 (Jumaat)

Aku sampai kedai dlm kul 3 ptg. Amat kata nak g beli brg. Last2 kul 5 lebih jgk g beli brg makanan, ni gara2 tidur lewat smlm..so aku, amat n amir g la Econsave...
Yeahh, pasaraya pilihan kami..ekeke..Settle beli brg semua dah pukul 8 mlm..balik umah packing..dlm kul 11 siap, g mkn n terus gerak g Hulu Langat.

9 Ogos 2008 (Sabtu)

Macam2 hal boleh lupa, beras minyak...aduyai..aleh2 lalu depan petronas beli beras 5 kilo..5 kilo beb, nak buat kenduri ke hape kat atas gunung
tu..hahha..minyak je xde lg..but on the way tu ade la kedai runcit yg buka lg dlm kg tu..ni yg pelik neh..dah kul 2 pg, ade lg kedai buka..musykil2..hehehe..xpelah, janji minyak ade..

Dlm kul 2 pg jgk kami smpi di depan pintu masuk ke gunung nuang..igtkan kami jerk yg nak naik pagi tu, tp ade lg 1 group yg nak masuk jgk..xpelah, bg diorg masuk dulu..kami pack2 brg semua, tukar pakaian dlu..kul 2 lebih kami gerak memasuki trek ke kaki gunung nuang.lupo pulak nak bg tau sape kami..hehehe..( amat, rinto, moq, amir, napie, eyka n zali).

Perjalanan br bermula..mula2 jln agak mendatar..dgn beg yg digalas masih tidak memberatkan. Selepas dlm 100m perjalanan, trek mula mencabar, berjalan malam agak tidak meletihkan..

mula2 lah..hehehe..lepas tu naik bukit..turun bukit..naik bukit lg..turun bukit..naik bukit lg sekali...huiii..jenuh2..turun bukit n last sekali bukit yg perlu ditempuh..smpi la kami di kaki gunung nuang yg dipanggil dataran lola. Ada la lebih 10x berenti rehat..ya ampun perjalanannya mmg meletihkan...Beg aku yg besar tu pun dah diamik alih oleh Napie..hehehe..x larat beb..mengah2..smpi kat dataran lola tu dah pukul 4 lebih..

nak subuh dah..kat ctu ade 1 group dr UiTM..

dah bangun dah n siap2 nak masak sarapan..hahaha.. Kami buat camp site dulu tepi trek...buka khemah 1, bentang groundsheet..aku dah x larat..terus tidur..

huhuhu..dlm kul 7 terbangun sbb terasa kecoh pulak..napie ngan amat dah start buat sarapan..menu kita ( nugget, sosej, sandwish sardin n kopi).

Pagi tu kecoh le pulak, minyak lupa bwk, ade dlm kete..adess..kecoh punya kecoh, jiran sebelah khemah kami dtg.." dgr xde minyak, nah minyak"..ngaaaa..akak sebelah bg..po laie, amik je lah..hahaha..malu pulak, rpenye akak tu terdengar perbualan kami..hahaha.. Tp itulah dia sikap saling bantu membantu dlm hutan..

walaupun x kenal tp bila dlm 1 lapangan yg sama, sanggup membantu..terima kasih kak..hehehe..dgr2 rpenye 3 team budak UiTM ni kat ctu..kecoh jugak la kawasan tu..awek2 jgn ckp..diorg berkhemah seberang sungai, so bila nak g mkn kat tempat urusetia, kena lalu depan khemah kami..hahaha..phm2 dah la..ekeke.. Settle sarapan n siap kemas khemah balik, dlm kul 10 kami sudah bersedia nak mendaki..bebudak uitm td dah naik dah..tinggal urusetia dia jerk kat khemah....

aku sambung esok yer...hahahaha....